BMW-jev dobiček strmo upadel
BMW je v prvem polletju utrpel 29-odstotni padec dobička zaradi carin, šibke prodaje na Kitajskem in šibkega dolarja. Kljub temu se podjetje zdi stabilnejše od konkurentov.
Objavljeno: 30. 7. 2025 8:07
Porsche in Mercedes-Benz sta zabeležila izjemen padec dobička, ki naj bi bil posledica treh ključnih razlogov: ameriških carin, težav z prodajo na Kitajskem in visokih stroškov. Porsche se je na to odzval s strateško preusmeritvijo, medtem ko se nemška avtomobilska industrija sooča z močnim pritiskom. Razprave o prepovedih so bile označene kot napačna pot za reševanje konkurenčnosti Nemčije in Evrope na mednarodnem trgu.
Nemški premium avtomobilski proizvajalci, vključno z Mercedes-Benzom, Porschejem in Audijem, so se soočili z milijardnimi padci dobička. Glavni razlogi za te izzive so naraščajoča konkurenca novih tekmecev na Kitajskem in ameriške uvozne carine.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je poročal o dramatičnem padcu dobička za 55,8 odstotka v prvi polovici leta 2025, saj se je ta znižal s 6,1 milijarde evrov na 2,7 milijarde evrov v primerjavi z enakim obdobjem lani. To je že drugi zaporedni padec dobička, saj se podjetje sooča z oslabelimi trgi, naraščajočimi stroški in notranjimi reformami, poleg že omenjenih ameriških carin in šibkega poslovanja na Kitajskem. Podjetje je uvedlo varčevalni program, ki naj bi pomagal pri zmanjšanju stroškov.
Raiffeisen Bank International (RBI) je v prvem polletju 2025 zabeležila konsolidirani dobiček v višini 567 milijonov evrov, kar je 4,9 odstotka več kot v enakem obdobju lani, če izvzamemo poslovanje v Rusiji in Belorusiji. Tudi kavno podjetje JDE Peet's je poročalo o rasti prihodkov v prvem polletju za 19 odstotkov na 5,04 milijarde evrov, predvsem zaradi zvišanja cen. Medtem je Mercedes-Benz utrpel nadaljnji padec dobička, in sicer za več kot polovico v prvem polletju, kar predstavlja drugi zaporedni padec. Podjetje se sooča z oslabelimi trgi, naraščajočimi stroški in notranjimi reformami.
Proizvajalec športnih avtomobilov Porsche je v prvem polletju zabeležil 70-odstotni padec dobička, ki je znašal 718 milijonov evrov, kar kaže na širše težave v nemški avtomobilski industriji. Merilno podjetje Inficon je prav tako poročalo o padcu dobička v drugem četrtletju leta 2025, kljub rahlemu povečanju prodaje, in je znižalo svoje celoletne napovedi, kar je povzročilo padec delnic. Oba podjetja sta kot razlog navedla ameriške carine in druge izzive.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je poročal o dramatičnem 68,7-odstotnem padcu čistega dobička v drugem četrtletju leta 2025, ki je znašal 957 milijonov evrov. To potrjuje širši trend v nemški avtomobilski industriji, kjer so tudi Volkswagen in Audi poročali o zmanjšanju dobička, kar kaže na splošne težave v sektorju. Kot glavna razloga za padec se poleg povečanih ameriških carin in šibkega poslovanja na Kitajskem omenja tudi vpliv politike Donalda Trumpa, med drugim 30-odstotne uvozne carine na ameriški uvoz avtomobilov, ki so začele veljati spomladi. Podjetje pričakuje nižjo maržo za celo leto.
Avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je v prvem polletju zabeležil dramatičen padec dobička za 55,8 odstotka, kar pomeni, da se je ta zmanjšal s približno 6,1 milijarde evrov na približno 2,7 milijarde evrov. Glavni razlogi za ta padec so močno povečane ameriške uvozne carine in šibko poslovanje na Kitajskem. Podjetje pričakuje šibko celotno leto in je uvedlo program varčevanja za zmanjšanje stroškov. Nekateri članki omenjajo tudi upad prodaje in prometa ter predhodni padec dobička v letu 2024.
BMW je v prvem polletju utrpel 29-odstotni padec dobička zaradi carin, šibke prodaje na Kitajskem in šibkega dolarja. Kljub temu se podjetje zdi stabilnejše od konkurentov.
Audi je zabeležil že tretji zaporedni slabši polletni rezultat, s 37,5-odstotnim padcem dobička pa je postal "skrbni otrok" koncerna Volkswagen. Podjetje se je sicer pohvalilo z višjim prometom, vendar je dobiček še naprej upadal, pri čemer so poleg ameriških carin in slabega poslovanja na Kitajskem izpostavili še stroške preureditev znotraj koncerna. Medtem ko Audi in Porsche beležita težave, je denimo Škoda prispevala milijardni dobiček.
Dobiček avstrijskega energetskega podjetja Verbund se je v prvi polovici leta 2025 zmanjšal zaradi precej nižje proizvodnje električne energije iz vodnih virov, posledica česar je bila izrazita suša. Slabše poslovanje družbe OMV je prizadelo predvsem energetski sektor, medtem ko je kemijski sektor dosegel dobro uspešnost.
Dobiček Porscheja je v prvem polletju strmoglavil za več kot 70 odstotkov in znašal 718 milijonov evrov. Nemški proizvajalec športnih avtomobilov se je soočal z upadom prodaje na Kitajskem, carinami v ZDA in težavami z e-mobilnostjo. Tudi Mercedes-Benz je v prvi polovici leta zabeležil dramatičen padec dobička, in sicer za 55,8 odstotka na 2,7 milijarde evrov.
Deutsche Bahn je v prvi polovici leta 2025 ponovno zabeležila tristezno milijonsko izgubo, kljub rasti prihodkov in uvedbi sanacijskega programa, ki naj bi izboljšal finančno stanje do leta 2027. Podjetje se sooča z zastarelo infrastrukturo, zamudami in pomanjkanjem kapacitet.
28. jul 11:14
Nemški avtomobilski proizvajalec Audi je v prvi polovici leta poročal o znatnem padcu dobička, kar naj bi bilo posledica Trumpove trgovinske vojne. Podjetje je zaradi teh razmer znižalo svoje napovedi za prihodnost. Podrobnejša analiza polletne bilance razkriva vzroke za slabe rezultate in išče odgovore na vprašanje, ali se bo Audi lahko vrnil na pot uspeha.
| Entiteta | Sentiment |
|---|---|
| Mercedes | Negativno |
| Združene države Amerike | Negativno |
| Kitajska | Negativno |
| Volkswagen | Negativno |
| Audi | Negativno |
| Donald Trump | Negativno |
| Porsche | Negativno |
| Inficon | Negativno |
| Raiffeisen Bank International (RBI) | Pozitivno |
| JDE Peet's | Pozitivno |
| Rusija | nevtralno |
| Belorusija | nevtralno |
| Nemška avtomobilska industrija | Negativno |
| Evropa | nevtralno |
| Nemčija | nevtralno |
Novice so relevantne za Slovenijo, saj Mercedes-Benz sodi med pomembne avtomobilske proizvajalce, katerih poslovanje lahko vpliva na širše evropsko in globalno gospodarstvo, kar posredno vpliva tudi na Slovenijo.