Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso
družba izobraževanje

Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso

Raziskava OECD TALIS 2024 je pokazala, da je velika večina učiteljev zadovoljna s svojim delom, vendar se mnogi spopadajo s stresom zaradi administrativnih obveznosti, dodatnih nalog in disciplinskih težav. V Avstriji je 93 % učiteljev zadovoljnih, kar je sicer manj kot leta 2018, a še vedno nad povprečjem OECD. Švedski učitelji poročajo o podobnem zadovoljstvu, kljub stresu in neredu v šolah. Hkrati pa študija kaže, da se v Avstriji le 42 % mladih učiteljev po končanem izobraževanju počuti dobro pripravljenih na praktično poučevanje, kar je precejšen padec v primerjavi z letom 2018, ko jih je bilo 79 %.

Podobni članki

Na Portugalskem primanjkuje učiteljev v več kot 78 % šol
izobraževanje politika
Na Portugalskem primanjkuje učiteljev v več kot 78 % šol
1 posodobitev 22. sep 13:26

Ministrstvo za šolstvo je razkrilo, da v 78 % javnih šol primanjkuje učiteljev, kar pomeni, da manjka 2.410 učiteljev za zapolnitev urnikov. Še posebej problematično je stanje v Lizboni in na polotoku Setúbal, kjer ima 20 šol več kot 10 neizpolnjenih urnikov. To je v nasprotju s prejšnjimi izjavami ministra za šolstvo, ki je trdil, da ima 98 % šol vse potrebne učitelje.

V Nemčiji in Hamburgu rekordno število učiteljev v delnem delovnem času, še posebej med učiteljicami
socialna varnost izobraževanje
V Nemčiji in Hamburgu rekordno število učiteljev v delnem delovnem času, še posebej med učiteljicami

13. avg 13:10

V Nemčiji se povečuje delež učiteljev v delnem delovnem času, pri čemer Hamburg izstopa z najvišjo stopnjo. Bremen prav tako beleži visoko stopnjo delnega delovnega časa med učitelji. Statistični podatki kažejo, da se je v šolskem letu 2023/2024 število učiteljev z zmanjšanim delovnim časom povečalo, še posebej med učiteljicami. Ta trend je različen glede na zvezno državo, vendar je v porastu.

V Avstriji se več kot tretjina novih učiteljev sooča s poučevanjem tujih predmetov
izobraževanje družba
V Avstriji se več kot tretjina novih učiteljev sooča s poučevanjem tujih predmetov

18. okt 9:04

V Avstriji se več kot tretjina novo zaposlenih učiteljev v prvem letu sooča s poučevanjem predmetov, za katere nimajo formalne izobrazbe. V osnovnih šolah približno 23 odstotkov učiteljev poučuje predmete, za katere niso usposobljeni, medtem ko je ta številka v srednjih šolah (vključno z nižjimi srednjimi šolami, gimnazijami in poklicnimi srednjimi šolami) kar 43 odstotkov. Med učitelji, ki se preusmerijo v poučevanje, jih kar 45 odstotkov poučuje predmete, ki niso njihova specialnost.

Nizozemski učenci se bodo učili odgovorne uporabe umetne inteligence
lokalne novice tehnologija
Nizozemski učenci se bodo učili odgovorne uporabe umetne inteligence

1. sep 12:18

Na Nizozemskem bodo učenci v osnovnih in srednjih šolah v prihodnje poučevani o odgovorni uporabi sistemov umetne inteligence (UI). Državna sekretarka Mariëlle Paul (Funderend Onderwijs, VVD) je namreč predlagala vključitev tega cilja v učne načrte, s čimer želi zagotoviti, da bodo mladi ustrezno pripravljeni na prihodnost, kjer bo UI igrala pomembno vlogo.

Entitete in sentiment

Entiteta Sentiment
OECD nevtralno
TALIS 2024 nevtralno
Avstrija nevtralno
Švedska nevtralno

Zakaj je novica relevantna za Slovenijo

Izobraževanje in zadovoljstvo učiteljev sta pomembna dejavnika za kakovost izobraževalnega sistema, kar vpliva na prihodnost Slovenije.