V Nemčiji in Hamburgu rekordno število učiteljev v delnem delovnem času, še posebej med učiteljicami
socialna varnost izobraževanje gospodarstvo

V Nemčiji in Hamburgu rekordno število učiteljev v delnem delovnem času, še posebej med učiteljicami

V Nemčiji se povečuje delež učiteljev v delnem delovnem času, pri čemer Hamburg izstopa z najvišjo stopnjo. Bremen prav tako beleži visoko stopnjo delnega delovnega časa med učitelji. Statistični podatki kažejo, da se je v šolskem letu 2023/2024 število učiteljev z zmanjšanim delovnim časom povečalo, še posebej med učiteljicami. Ta trend je različen glede na zvezno državo, vendar je v porastu.

Podobni članki

V Avstriji se več kot tretjina novih učiteljev sooča s poučevanjem tujih predmetov
izobraževanje družba
V Avstriji se več kot tretjina novih učiteljev sooča s poučevanjem tujih predmetov

18. okt 9:04

V Avstriji se več kot tretjina novo zaposlenih učiteljev v prvem letu sooča s poučevanjem predmetov, za katere nimajo formalne izobrazbe. V osnovnih šolah približno 23 odstotkov učiteljev poučuje predmete, za katere niso usposobljeni, medtem ko je ta številka v srednjih šolah (vključno z nižjimi srednjimi šolami, gimnazijami in poklicnimi srednjimi šolami) kar 43 odstotkov. Med učitelji, ki se preusmerijo v poučevanje, jih kar 45 odstotkov poučuje predmete, ki niso njihova specialnost.

Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso
družba izobraževanje
Raziskava TALIS 2024 razkriva zadovoljstvo učiteljev kljub stresu in pomanjkljivi pripravljenosti na prakso

7. okt 10:05

Raziskava OECD TALIS 2024 je pokazala, da je velika večina učiteljev zadovoljna s svojim delom, vendar se mnogi spopadajo s stresom zaradi administrativnih obveznosti, dodatnih nalog in disciplinskih težav. V Avstriji je 93 % učiteljev zadovoljnih, kar je sicer manj kot leta 2018, a še vedno nad povprečjem OECD. Švedski učitelji poročajo o podobnem zadovoljstvu, kljub stresu in neredu v šolah. Hkrati pa študija kaže, da se v Avstriji le 42 % mladih učiteljev po končanem izobraževanju počuti dobro pripravljenih na praktično poučevanje, kar je precejšen padec v primerjavi z letom 2018, ko jih je bilo 79 %.

Avstrija omejuje certificiranje učiteljev začetnikov na šolah
politika družba
Avstrija omejuje certificiranje učiteljev začetnikov na šolah

3. sep 16:12

Avstrijsko Ministrstvo za izobraževanje je omejilo število certifikatov za učitelje začetnike na šolah na 500 na leto. Prednost bodo imeli kandidati za poklic učitelja v predmetih, kjer je pomanjkanje kadra, kot so nemščina, angleščina, matematika, šport in informatika. Trenutno je v Avstriji že več kot 5000 učiteljev začetnikov s pridobljenim certifikatom.

Učitelji kritizirali Wiederkehrjeve načrte o obvezni poletni šoli.
izobraževanje politika
Učitelji kritizirali Wiederkehrjeve načrte o obvezni poletni šoli.
2 posodobitev 21. avg 10:46

Minister za izobraževanje Christoph Wiederkehr je napovedal, da bo od leta 2026 poletna šola za učence s pomanjkljivim znanjem nemščine obvezna, kar bo skoraj podvojilo število udeležencev in posledično povečalo potrebo po učiteljih. Sindikat učiteljev je načrte ostro kritiziral in jih označil za 'zelo nepremišljeno dejanje'.

Na Portugalskem primanjkuje učiteljev v več kot 78 % šol
izobraževanje politika
Na Portugalskem primanjkuje učiteljev v več kot 78 % šol
1 posodobitev 22. sep 13:26

Ministrstvo za šolstvo je razkrilo, da v 78 % javnih šol primanjkuje učiteljev, kar pomeni, da manjka 2.410 učiteljev za zapolnitev urnikov. Še posebej problematično je stanje v Lizboni in na polotoku Setúbal, kjer ima 20 šol več kot 10 neizpolnjenih urnikov. To je v nasprotju s prejšnjimi izjavami ministra za šolstvo, ki je trdil, da ima 98 % šol vse potrebne učitelje.

Entitete in sentiment

Entiteta Sentiment
Hamburg nevtralno
Bremen nevtralno
Nemčija nevtralno
Učitelji nevtralno
Delni delovni čas nevtralno
Učiteljice nevtralno

Zakaj je novica relevantna za Slovenijo

Trend delnega delovnega časa med učitelji v Nemčiji lahko vpliva na izobraževalni sistem in trg dela, kar posredno vpliva tudi na Slovenijo.